韩国光州 中韩记者团持续报道 《一,忠壮路、牧场》

Sethdofh LV.2
2016-09-25 15:25 68/6

#光州的印象 · 第一篇
交换到韩国后的一年半内主要以学习生活为主,加入记者团后系统地开始了解光州:这个韩国第五大城市,也是全罗南道首府所在地,被誉为东亚文化之都。
我们首先在忠壮路(충장로)进行了考察,分组限时制作了各有创意的宣传视频:忠壮路可以说是大家休闲、大型集会和购物的天堂。这里不仅有各式各样的商店,也有各国料理和街边小吃,同时游戏电影等娱乐场所也是必不可少。在节日到来之际,还会成为大家聚集庆祝的胜地。
晚上我们住在광주역光州站附近的I am guesthouse.很文艺的一家青旅,大家在休息区弹吉他玩游戏,早上一起做饭吃,老板很亲切还为我们煮饺子만두吃。
饭后我们乘坐大巴去了화순的무등산 양떼목장(牧场),在这里进行了主题摄影比赛。可以亲自喂羊儿,热爱动物的朋友也可以抚摸羊🐑,它们很乖。
在牧场观赏完可以去송도로85번길22的벽요동吃到美味的보리밥,我们吃了饱饱的一顿!
欢迎大家来参观光州!有问题都可以联系我们记者团哦!我们中有中国人和韩国人,也可以用英语与人交流,会尽心帮助大家了解这座美丽的城市!同时还会推出后续的

여러분,안녕하십니까.우린 SNS 서포터즈단입니다.
광주는 전라남도 중앙에서 치우쳐 있는 광역시입니다.우린 첫번째 활동 완료됐습니다.
먼저 충장로 실재성황을 소개하려고 UCC를 만들었습니다.충장로는 가게가 많아서 쇼핑하고 노는 것 편리합니다.
저녁에 우린 광주역 근처에 있는 아이엠게스트하우스에서 입주했습니다 .거기 깨끗할 뿐만 아니라 주인이 우리에게 아침을 지었습니다.
화순 무등산 양떼목장에 도 재미있습니다.양군에게 건초를 직접 줄 수 있습니다.
광주 송정역 맛집 약산 벽오동 짱!

Hi!We are Gwangju Chinese-Korean net journalists. We've just finished our first trip. We would welcome any suggestions and questions about traveling here with open arms.
충장로 is the very place in Gwangju. You can both go shopping and entertain yourself with movies or delicious food.And on special days people would gather here to celebrate.You may also meet people from different countries and get the opportunity to know them from various activities.
We stayed at I am guesthouse around Gwangju Station for one night. It was nice. We played games in the living room and the host cooked breakfast for us.
On the next day we went to 화순 양떼목장. It's a nice upland pasture. You can feed sheep by yourself.
Lunch is the fame food 보리밥 .
We'll continue uploading this kind of introduction here. If you are interested yet have questions,feel free to contact us.

中韩记者团

欢迎大家来光州游玩

2016-09-25 20:54

记者生活是啥体验呀。听起来好高大上

2016-09-26 23:38

看完我也想学习学习拍照技巧了

2016-09-26 23:58

引用 jingshengk 发表于 2016-09-26 23:58:02 的回复:

回复jingshengk:哈哈 谢谢

2016-10-03 09:21

引用 道爷叔叔 发表于 2016-09-26 23:38:05 的回复:

记者生活是啥体验呀。听起来好高大上

回复道爷叔叔:我们是网络记者团,负责宣传光州,就是探索发现全罗南道周边好玩的好吃的哈哈

2016-10-03 09:22

양떼목장在哪里?