【跨国之恋】用两天时间,在千岛湖遇见爱情

Hsd (杭州) LV.4
2016-10-10 01:29 52051/34
  • 出发时间/2016-09-24

摄于9.24 千岛湖 我们是搭档

摄于10.7  杭州 我们是恋人

一次免费旅行

今年九月我有幸入选浙江在线承办的“跨国CP结伴游千岛湖”活动,有机会同来自直接世界各地的38位旅行家一起,免费体验两天纯玩千岛湖之旅。为了寻找一位同样热爱旅行的留学生,我询问了朋友圈里的俄罗斯女生、韩国男生,但因为时间关系,他们都无法参加。于是,经朋友介绍,我认识了Marco。

“挺好的,符合要求。既然都是一个学校的,那你们就算一组搭档吧。”
“好的。”

第一次见面

圣单:
他叫Marco,与我同年,来自德国,因为妈妈是越南人,所以看上去也没有那么“老外”。在旅行的前两天,我们约在图书馆第一次见面。一个爱冒险爱旅行的男孩,足迹遍布了30个国家,因为喜欢中国来到了中国留学。

Marco很友善,虽然是第一次见面,但交流起来一点也不尴尬,一起讨论了中国的生活,交代了一些千岛湖旅行的事项,短暂的见面就结束了。我对他的印象就是很友好的国际留学生,我们都没有想到,经过两天的旅行以后我们之间会有那么多的故事发生。

Marco:
One day in late August I received a message on WeChat. A girl from my school added me. Her name is Huang Shengdan and she is the same age and from the same university as me. Shengdan asked me whether I want to join an activity which will be organized by Zhejiang Daily. When I heard that everything is for free, I simply accepted her offer and asked myself "Why not?".
About a month passed and Shengdan and me decided to meet each other in our school's library to talk about the upcoming trip. My first impression was not too spectacular... Nice girl, looks good, nice talk.
That was all that I was thinking about her at that time.

关于行程

第一天
11:00 酒店登记
11:30 午餐+相互认识与简单互动
12:30-13:30 千岛湖镇至姜家
13:30-14:45 游览文渊狮城
15:00-16:00 游览芹川古民居
16:00-17:00 姜家至千岛湖
17:00-18:00 千岛湖海外海假日酒店休息
18:00-20:00 晚饭 鱼味馆
第二天
8:00 早餐
8:30-11:30 游览中心湖区(梅峰、龙山岛、月光岛),午餐在岛上用餐(体验缆车和豪华游船)
13:30-15:30 千岛湖绿道骑行体验
15:30 交换明信片(咖啡厅)
16:30 返程

第一站:浙江日报大楼

9.24  早上7点左右,我们抵达杭州市区,这是我们的第一张合影。5点醒来的Marco 困得不成样子。

We met again in the early morning of the 24th of September and made ourselves on the way to the headquarters of Zhejiang Daily. We were super tired and got to know each other a bit more while we were in the subway.

在浙报大楼,我们见到了同行的朋友们,我遇到了许久不见的好朋友Lilian,他认识了此行最好的哥们儿James。

We met James when we arrived at Zhejiang Daily. He is pretty easy to spot and I would simply describe him as a 2 meter big, loud and friendly giant. He is from the United States and followed his Chinese love to Hangzhou and lectures at Dianzi university at the moment.
After a while, all participants came together in a big hall and we were seperated into group A and B. The Chinese excursionists were assigned to their forein counterparts. I guess I was the only one who already knew my travel partner. I just sticked with Shengdan all the time.
On this photo you see James when he met his Chinese partner. During the trip I got to know James better and I was indeed impressed by his upbeat nature.

随后40位体验者两两搭配,分为AB两组,坐上了大巴车前往此行的目的地——千岛湖。在大巴车上“跨国CP”们都开始互相介绍,但只有我和Marco早已相识,上了车便开始

这是James和他的搭档,一个可爱的中国女孩。我们坐在他们后面。

然后不知道什么时候,就有了这张照片……后来Marco告诉了我,那个时候他心里在想什么。

I need to say something about this photo... Maybe it looks like I'm sleeping but I haven't slept a second because I was too excited about Shengdan snuggling up to my shoulder. I tried not to let her notice my affection.

第二站:旅行从美食开始

到了千岛湖怎能不品尝一下著名的千岛湖鱼头?但是第一次吃鱼头的Marco 内心是拒绝的,在德国,他们通常把鱼头扔掉(包括后来回杭州我拉他去吃弄堂里的鸡爪,周黑鸭的锁骨,他都说德国人都把这些扔掉!)但是当他品尝了以后,直呼好吃,终于体会到了我大天朝食物的博大精深!

After we arrived at the Thousand Island Lake, we checked in at the hotel and we satisfied our hungry stomachs at a seemingly very traditional restaurant. I heard that a special fish head is a delicacy of this region. We ate this together with many other dishes.

At first, I did not feel very comfortable with the thought of eating a fish's head. Shengdan squeezed out the eyes of the fish and ate them. This was a little bit awkward to me and the other foreigners... But I tried the other parts of the fish head and found it really tender and delicious afterwards.

这是此行我最喜欢的一张照片~感谢我的好朋友摄影师亮亮

第三站:探访古村落

他没有觉得我美若天仙,我也没觉得他帅出天际,但我们欣赏彼此,最重要的原因就在于我们总是能够在许多事情的看法上达成一致,甚至对一些未来的想法都惊人的相同,我们生活在不同的国家,不同的社会,但我们却如此幸运,在人海中遇见彼此。

在游览古村落的过程中,我们第一次有了这样的感受。

We visited 2 villages during the first afternoon. The first one was a replica of an ancient town. The fact that those buildings were not genuinely having a historical value, made this town not so mysterious. You quickly felt that this was a place to please the Chinese mass tourism.

第一天下午,我们一起参观了两种不同风格的古村落——文渊狮城和芹川古民居。
相比较而言,文渊狮城更加偏向旅游开发方向,游客可以体验许多传统项目,舞狮表演更是精彩绝伦;而芹川古民居却原汁原味地保留了古村的原貌,人们在村落中享受的安宁的生活,黛瓦白墙,依山而居,溪流从村落中穿过,孩子们在石桥嬉戏。我们都更加喜欢后者,原始的古老建筑,淳朴的民风民俗,没有浓厚的商业气息,有的只是村民真诚的笑容。

Thereafter we went to a real, little remote mountain village. People were living there like generations have done it before them. For me, this was the scenic highlight of this trip, it was indeed beautiful to see an old town so intact and not full of tourists. The village was sitting in a romantic scenery at the foot of small mountains.

I talked a lot with Shengdan and got to know her very quickly. The girl that made quite a superficial impression at first, started to become a really nice partner to talk to. We found out that we have many similarities, similar experiences, similar hobbies and more importantly: we share the same humour.

第四站:Marco穿越了

在文渊狮城,有一家非常特色的服装店,十块钱,你可以挑选一套传统中式服装,Marco挑选了一套“少爷服”,但是他不知道要怎么扣中式的纽扣,经过我一番精心打扮,洋少爷惊艳四座!

In the first town that we visited, there was a shop that sells and lends traditional Chinese clothes. I was interested and went inside to have a look and Shengdan wanted me to try something on. She helped me putting the robe on and I remember her taking a deep look into my eyes when she did that. Somehow I really enjoyed those minutes in that shop and felt very happy.

穿越时空的跨国CP,秀一秀中国功夫~

第五站:千岛湖中心湖区

首先,我不建议大家去千岛湖中心湖区,大约四年前,我去过一次,游客多、观光角度一般,没想到这次还是一样的感受,因此我也没有好看的照片与大家分享。这张照片来自我的朋友B组的摄影师亮亮,他们游览的是千岛湖东南湖区,有一个比较高的观景台,游客也相对较少。

We visited a panoramic spot where we could glance over many islands. Unfortunately this place was packed with tourists so I would not recommend any visitors to come here. I believe that there are dozens of other beautiful islands from which you can have a gorgeous view over the area.

相比较而言,乘坐游轮欣赏千岛湖风景更加舒适惬意。我和其他体验师们纷纷拿出相机一起在甲板上拍大片,而Marco来中国两年,难得遇到像James这样能够深入聊天的人,他们便一直在在甲板上看风景聊人生。

Taking a boat to pass through this pretty scenery was my favorite activity of the second day. The water and the environment seem very clear and clean so that I could enjoy the landscape a lot.

On the boat I had one of the longer talks with James. I have been living in China for more than 2 years now and it is not so easy for me to find people that I can have deep conversations with. We philosophised about life and experiences. I remember him saying "When I was young, a tree was just a tree and a lake was just a lake.". I like this sentence and it really made me think about the individual development of my identity. Speaking out our minds and ideas about geopolitics and social matters also influenced our talk.
I hope to see James again soon.

妖娆的抢镜王Marco

第六站:放弃了骑行,却在咖啡馆触动了真心

第二天的下午,我们原本的计划是体验千岛湖骑行,但是由于天气炎热,我和Marco、James(美国哥哥,当了成都女婿)、Juli(一个非常Nice的韩国姐姐,生在美国,当了上海媳妇)选择在咖啡厅小憩。在咖啡厅里,我们一起畅聊,聊情感、聊旅行、聊中国的生活、聊各自的成长经历。甚至,我和Marco惊讶的发现,身在同一个学校的我们原来在一年前就早有交集,但我们都不知道“原来是你”。

The afternoon of the last day was sizzling hot. We were all already sweating when we ate lunch. After lunch there was a cycling activity scheduled but Shengdan, me and some other people decided to stay in a cafe during that time to escape the heat.
During this hour Shengdan, James, Juli (an American born Korean) and me had a very interesting talk about life and love. We shared our experiences and had a very good time. James was always joking about Shengdan and me and said we were the perfect couple. In fact, the whole travel group A was already considering us as two lovers...

在聊天过程中,James总是喜欢开我和Marco的玩笑,其实不只是他,在两天的旅行中,整个A组的旅行体验师们都总是开玩笑说“你们要不就成为真的couple吧”。玩笑罢了,“也许一年以前我遇见你,我们真的会在一起。” “但也许也不会,因为一年以前的我,没有现在成熟。”

命运,总是安排你在对的时间遇到对的人。

James和Juli作为年长者,给了我们俩很多忠告和建议,我们来自四个不同的国家,但是我们依旧有许多共同的想法,当然也有许多不同的经历,因为教育和社会环境的不同,大家看问题的角度都不一样,我接触到了很多不一样的新思路,Marco和我是同龄人,但我真的很钦佩于他成熟的思想,他有丰富的经历,独立的生活,我很久没有和朋友进行如此真诚的聊天,感谢这美好的下午,感谢这次旅行让我认识这些朋友们。

Shengdan said at the end of our talk that things and situations might would have looked differently when she would have met me about one year earlier. I believe that she had tears in her eyes when she said that.

When the others came back from cycling, the last task of our excursion was to write each other letters. Everyone had to write one letter to his/her partner and express the feelings and experiences that they made during this short weekend getaway. Shengdan and me probably wrote the longest letters and secretly and indirectly confessed our love inside of them.
On the bus back to Hangzhou we read our letters to each other and I remember Shengdan becoming very emotional again. I hope that I will never see her cry anymore.

等到其他参加骑行的小伙伴返回以后,我们在咖啡馆用自己的语言写了明信片。我们都写地很用心,我用中文写下了这两天以来对Marco的所有印象与感受,但又有一些难过,等交换了明信片,也就意味着这段旅程真正的结束,我们终将回到各自的生活中去。
上了返杭的巴士,Marco和我把明信片的内容解释给对方听,离别的时刻我变得很感性,每读一句就唤起一点旅行中的回忆,实在忍不住,我哭了,他变得很沉默,坐在我旁边一直看着我。

One day after the trip Shengdan and me met in our school again and talked face to face about our feelings and emotions.
Two days after the trip I kissed her for the first time.

9.25的夜晚,我们在车站和James道别,和Juli道别,而Marco和我则一起回到了我们的大学生活。
9.26的夜晚,我们约出来见面,交流了这两天来彼此内心所有的感情。
9.27的夜晚,他带我去学校的天台,带我看我从没见过的夜景。

9.28  我们在一起了,成为了40位参与者中唯一 一对真正的跨国CP

Thank you 千岛湖 and thank you Zhejiang Daily for setting me up with Shengdan!
We will surely come again and look forward to our next adventure! 谢谢大家

请问这个地方适合一个女生自己去吗?

2016-10-10 15:28

一个人去当然没有问题,特别是一个人漫步在古村落里非常美好呢。但我觉得好还是结伴吧我觉得,特别是千岛湖美食以鱼头著名,很大份呀

2016-10-10 17:17

好想去啊~~浙江好美。。请问怎么去啊

2016-10-10 21:11

好想去!!求攻略

2016-10-10 21:25

😄😄😄🤗

2016-10-10 21:26

这个地方好好看,超甜~感觉像看了电视剧被男女主喂了狗粮!

2016-10-10 22:20

好甜啊!!好想再去一趟千岛湖!

2016-10-10 22:47

虽然看篇游记还被喂了狗粮,但是我认了。感谢楼主的攻略!!!祝福你们!!!

2016-10-10 23:20

好棒

2016-10-11 09:37

好羡慕啊

2016-10-11 09:42

最好的相遇,总是这样不期而遇,最好的年纪值得这样的爱情~祝福祝福!

好羡慕啊!太浪漫啦

2016-10-11 09:46

你们是在拍电视剧吗同学们!!!

哇塞!好励志

搞得我也想去旅行!说不定就有艳遇

2016-10-11 09:47

我也好想去玩!!

好棒棒棒

祝福祝福。

     

祝福

被秀了一脸!这个地方简直棒 谢谢分享~祝福

2016-10-11 09:48

目测要火!

2016-10-11 09:49

以后多对推荐好玩的地方啊~

2016-10-11 09:50

我以为只有在电视剧里会出现!

2016-10-11 09:52

以后你们俩多去一些好玩的地方分享呀

男帅女美啊 羡慕

2016-10-11 09:56

下次也想去 顺便带个女友回来哈哈

2016-10-11 09:57

天啦噜我去千岛湖也能收获一个男朋友吗????

2016-10-11 10:00

2016-10-11 10:13

祝幸福~看完想哭~

2016-10-11 10:28

嘻嘻嘻人比风景更美

2016-10-11 12:07

这狗粮吃的防不胜防啊,汪汪

2016-10-11 14:11

厉害厉害厉害我单

2016-10-11 23:06

早就有计划要去!感谢楼主分享!