胡志明美奈四天三夜游

• 出发时间/2016-12-30

day1.arrive in Hochimin,half day city view travelling

Hochimin city mall

hochimin statue

central postoffice

red cathedral

Vietnam is a country on motorcycle.
it's really funny you can see the whole family sharing the same motorcycle.One child is in front of the driver,one child sits behind the driver and next is the mother.In vietnam ,there's only small motorcycle,but vietnameses fully use it.Not only for carrying people,but also is used for carrying cargo.

day2  Meikong delta tour 1 day
I bought the 1 day tour package in sinhcafe tourist company. 249,000VND=77CNY, due to holiday reason,the price rised 3% on normal days price.But there're many tour agency at Pham Ngu Lao,you should make a comparison first,and choose the cheapest one.

first, take the motor ship visiting the garden and have lunch

a kind of potato growing on trees.

jackfruit,the big one smells very sweety

papaya tree

pemelo tree

a kind of plant I never seen

tour guider took all people to visit the workshop for coconut rice pancake .The pancake isn't  as delicious as you expect.Though it's cheap,I don't recoopmend you to buy it.

day three,Mui Ne

没更新完吧,等楼主更新哦~

2017-01-04 11:20

楼主你的行程安排可不可以发给我呀我做个参考。

2017-01-09 12:50

引用 灵珊lydia 发表于 2017-01-09 12:50:37 的回复:

回复灵珊lydia:没具体的了,谢谢关注

2017-01-09 18:14

楼主你的行程安排可不可以发给我呀我做个参考。

回复灵珊lydia:分享一下旅行小贴士:
1.美元升值,在越南花美元不合适,华夏银行卡在越南BIDV取款机上是完全没手续费的,而且汇率较其他换汇方式都划算,1 CNY=3257 VND.缺点是每卡每人只能取1,500 K VND
2.在越南如果用VISA信用卡付酒店房费的话,要付3%的佣金,所以还是多备越南盾吧
3.从胡志明到美奈的sleeping bus以及湄公河三角洲的一日游我都选择了新咖啡公司的,从美奈回胡志明我任意在酒店附近买了一家票价最便宜的,是汉咖啡公司的。总结一下就是,新咖啡的价钱是相当贵,店大欺客吧,但是大部分人看了各种旅游游记后选择了新咖啡。举个例子,我去美奈的新咖啡票价是我回胡志明汉咖啡票价的2.5倍,都有新年假日的涨价浮动,但差别也忒悬殊啦
4.酒店的选择一定要选能看海的,我选的这家是我住过的同等价位但各方面都差强人意的一家,但无奈现在是旅游旺季,美奈的各个酒店都爆满,所以人家牛着呢。在我们出发前一点要选好选贵的酒店,才能方便你享受海景,沐浴阳光